n .post -->

<$BlogItemTiİFTAR BEREKETİ... <$BlogItemBo

LÖMBÜRDEK

Sevgili Betül'ün ev sahipliği yaptığı iftar bereketi etkinliğine,yöremin yemeklerinden biri olan LÖMBÜRDEK'le katılıyorum...Aslında pek iftara gidecek yemek değil:( Ağır gelebilir..İlerde eklemek için sakladığım bu tarifi, etkinlikte hamur işleri kategorisi olunca, hadii şimdi bununla katılayım dedim..Aslında gerçek adı,HAMUR DOLMASI..Fakat bizim evde, kendimi bildim bileli lömbürdek diye pişer ve yenir..Soğuk kış günlerin de hele bir de,gripseniz hastalık neyim bırakmaz,ısınıverirsiniz:)Gelelim tarifine:
Aynı mantı hamuru gibi hamurunu hazırlayıp açıyoruz..Tek fark,mantı gibi kare kare kesmiyoruz..uzun şeritler kesiliyor...(benim jeton anca düştü ve son iki parça kalınca resimlemeye kalktım:p)
Ölçüleri göz kararı olan bulgur(sıcak suyla ıslatılıp,kabartılacak,kısır gibi)kıyma,soğan,tuz ve karabiberi yoğurup iç harcını hazırlıyoruz..Uzun şeritleri elimize alıp,resimdeki gibi muska muska(asılarak yani incelte incelte)sarıyoruz...Birkaç defa sarmak yeterli..harcı taşmıyacak şekilde...

Sonra aynen mantı gibi kaynar suda pişirilir...Piştikten sonra suyunu dökmeden,servis yapılacak tepsiye dökülür..Suyu çok fazla ise fazlası alınabilir..



Ayrı bir yerde tereyağlı salçalı sos hazırlanır..Ağız tadınıza göre istediğiniz miktarda sarımsak soyulup,dövülür..



Tepsiye dökülen yemeğin üstüne sos,sarımsak ve limon suyu ilave edilir..
Lömbürdeğimiz hazır:)) Sıcak sıcak,üfüldeye üfüldeye,burun çeke çeke yenir..Neden mi?
Cevabı deneyip görün derim:))
Afiyet olsun...





Rabbim kimsenin ağız tadını bozmasın..Hayırlı Ramazanlar...




End COMMENTS -->
>